Výtvarná výchova

Charakteristika výtvarných tříd

Naše hodiny výtvarky jsou jiné než znám z prvního stupně nebo než mají kamarádi. V těchto hodinách se totiž musí opravdu pracovat.

Děláme hodně výtvorů, a ne všechny mě baví. Paní učitelka rozhodně není milosrdná a nebojí se říct svůj názor. Při hodinách je i tak legrace,  když pracujeme, paní učitelka je milá a schopná si s námi povídat.

Asi mě víc baví něco vyrábět než malovat a kreslit.

Myslím, že jsem se za dva a půl roku docela dost naučil.

Tadeáš Lorman.

 

Na tuhle školu jsem šel zejména kvůli výtvarce, která mě bavila a myslím si, že mi docela šla.

Ze začátku jsem byl trochu zklamaný. Dříve mi stačilo o výtvarce něco „napatlat“ a teď jsem najednou musel pracovat…

Časem jsem si na to ale zvykl. Teď už vím, že jít sem nebylo tak špatné rozhodnutí.

Jirka Horák

 

Líbí se mi, že při práci můžeme poslouchat hudbu do sluchátek. Učitelé chtějí rozvíjet naši fantazii tím, že máme vymýšlet různé příběhy, což je fajn, ale já bych to čas od času chtěla vyměnit za studii.

Vždy je ve výtvarce sranda a ráda poslouchám příběhy naší „pančelky“.

Veronika Lenská

Dílny

Pracovní činnosti

Samozřejmě, že mám výtvarku ráda, ale ještě radši mám pracovní činnosti. Za prvé to není samozřejmost, a tak se můžu chlubit kamarádům, že my ve škole děláme se dřevem a s keramikou a za druhé – je to prostě bomba!

Půlka třídy vyřezává ze dřeva, ta druhá dělá keramiku. V pololetí se prohodíme.

Na dřevo máme docela fajn učitele. Je s ním sranda. Je ale, stejně jako ostatní učitelé výtvarky, přísný na kvalitu výtvoru.

Poměrně rychle vám tedy spadne hřebínek, protože zjistíte, že tady je laťka mnohem výš než jinde. Přiznávám, že je to někdy vopruz, pořád něco předělávat, protože je to „špatně“ , ale alespoň se pohnete dopředu a nezůstanete trčet na dětských kresbičkách.

Umění je fuška, ale dá se zvládnout. A pak máte z výsledku dvakrát větší radost!

Lucie Krajčiříková

Toskánsko

Cesta autobusem byla dlouhá a občas nudná, ale cíl stál za to. Ubytování bylo příjemné a zahrada s bazény a terasou byla naprosto úžasná.

I počasí nám přálo, takže cachtání v moři přišlo vhod po dlouhém čase stráveném nad deskami v klíně a štětcem v ruce. Turistiky na mě bylo trochu moc, po celodenním výletě jsem byla k smrti unavená…

Anička Hušková

 Plenér v Toskánsku byl skvělý. Byla tam příjemná atmosféra, líbila se mi místa, na kterých jsme kreslili i tam, kde jsme se byli jen podívat. Mám rada i učitele, kteří tam s námi byli…

Bára Ševčíková

Ze začátku se mi tam ani moc nechtělo, nikdy jsem nebyl na velké výlety, zájezdy nebo dovolené s někým jiným, než s rodinou. Není to z žádné zlé vzpomínky nebo něco podobného, jsem takový už odjakživa. Jenže pak se doma definitivně řeklo“ Ano“, že tam prostě pojedu, tak jsem přestal hudrovat a raději jsem si o Toskánsku něco přečetl. To mi dávalo výhodu, že vím, kam mám namířeno a vím, co čekat.

Když jsme dorazili a já se rozhlédl, bylo všechno mnohem hezčí, než jsem čekal. Uvědomil jsem si, že když nám paní učitelka říkala, že je to tam neuvěřitelně krásné, tak měla pravdu a nesnažila se nás tam vlákat, že by nám něco nakecala.

..Ještě mě trochu trápilo malování. Já na to malování štětcem moc nejsem a bál jsem se, že to pokoním, ale podle mě nakonec ani moc ne. Hlavně v San Gimmnignianu  se mi obrázek povedl. A protože mě tam všechno bavilo, tak jsem nakonec ani nechtěl zpátky.

Pepa Polášek

Byl to výlet plný práce a zároveň i odpočinku. .Bylo to hodně náročné, ale i zábavné.

Přijde mi vtipné, jak na začátku byl každý plný energie a na konci byli všichni úplně vyčerpaní.

Anička Pryclová

 

Italský večírek

(Vernisáž plenérových prací z Toskánska)

Z prostředí klidných Petřin jsem vstoupila do naší školy. mylsela jsem, že mám přijít na vernisáž a „poklidný školní večírek“, kde se rodiče budou rozplývat nad tím, jak jsou jejich děti šikovné a pak rychle odejdou.

To jsem se ale zmýlila! Vstoupila jsem do pravé Itálie!!

Na chodbách se všichni překřikovali, vesele na sebe volali, smáli se a mluvili všichni najednou. Oslavovali talent svých dětí.

Paní učitelka zorganizovala soutěž o zmrzlinu, které se zúčastnili všichni, od těch malých po deváťáky.

 Jak jsem tak procházela chodbou jako kouzlem změněnou v italskou ulici (a přitom jsem ulizovala zaslouženě vyhranou zmrzlinu), všimla jsem si malé restaurace. ( Ve skutečnosti učebny přírodopisu.) Bylo v ní absolutně narváno, všichni bez výjimky se cpali dobrotami, které připravili šikovní tatínci a šikovné maminky. když jsem něco snědla – a bylo to těžké probojovat se ke zdroji těch největších laskomin, a zhlédla jsem velkou spoustu fotek od vrchního fotografa pana učitele Blažky, prošla jsem zas zpátky rušnou italskou ulicí a vyšla ven do klidného města Prahy. Cestou domů  jsem propadala černým myšlenkám, protože obrázky mých vrstevníků, které namalovali v Toskánsku, byly absolutně dokonalé.

Zařekla jsem se, že na výtvarce musím máknout.

Viki Řeháková

Adopce na dálku

V jedno podzimní sobotní dopoledne se sejdou studenti, maminky, kamarádi i menší děti nebo děti, co už dávno školu opustily, a barví šátky.

Ve velké i malé učebně výtvarky sedí skupinky lidí, povídají si a za drobného pošťuchování paní učitelky Sukové tím správným směrem jim pod rukama vznikají barevné šátky. Někdy umělecká díla, jindy lehounké elegantní šály. Nechci tvrdit, že se to pokaždé povede, ale téměř vždycky ano.

Peníze za hedvábí jdou na studium adoptovaných dětí v Indii.

Anička Votavová

 

Na malování hedvábných šátků jsem šla tenhle rok poprvé. Ze začátku to vypadalo, že nás bude málo, ale nakonec jsme se sešli ve velkém množství.

Jelikož jsem musela čekat na svoji mámu, která u sebe měla peníze na šátky, tak jsem pořád chodila a koukala se, jak jim to jde, dokud máma nepřišla a nezachránila mě. Už to vypadalo, že jsem se přišla jen dívat.

S mámou přišla i moje sestra a sedmiletý bráška a všichni jsme se hned do toho pustili. V našem případě vzniklo hodně, opravdu hodně modrých šátků, ale nám to nevadilo, protože se nám líbily. Myslím, že jsme si užili spoustu legrace, zmatků , hledání barev..atd. A také jsme si odnesli spoustu dobrých zkušeností.

Jestli se bude tato akce pořádat i příští rok, tak určitě zase přijdeme.

Tereza Gorenčíková

 

NÁSTĚNKA

YOUTUBE KANÁL

Videa ze školních akcí a krátké filmy vytvořené v rámci výuky  i zájmových kroužků můžete nově sledovat na školním kanálů na Youtube.

MÁME FACEBOOK

Dění ve škole sledujte i na Facebooku.

UPOZORNĚNÍ PRO NÁVŠTĚVY

V zájmu zvýšení bezpečnosti žáků ve školní budově je nutno návštěvu předem ohlásit (mailem, telefonicky).
Návštěvy, prosím, hlaste tomu, s kým se potřebujete setkat.
Neohlášené návštěvy nebudou vpuštěny do budovy.
Děkujeme za pochopení.

ELEKTRONICKÁ ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA

Vážení rodiče, nabízíme Vám manuál pro snadnou orientaci v novém prostředí elektronické žákovské knížky, kterou zavádíme od 4. do 9. tříd.
Jméno:
Heslo:

Created by © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy