zadání práce od 8. - 12.6. 2020
2.C práce od 8. - 12.6.2020
Ahoj děti!
Tento týden bychom si při online hodině mohli zkusit společně zahrát hru Riskuj. Udělali bychom pro lepší vzájemnou spolupráci družstvo školní a domácí. Touto hrou bychom si zopakovali různá témata, která nás provázela tento školní rok. V prvouce to bylo hlavně téma času a jeho zaznamenávání, lidské tělo, využití surovin a živá příroda. K tomu všemu si teď v červnu přidáme ještě jedno zásadní téma – vodu. Té nám totiž z nebe padá méně a my se musíme naučit s touto změnou zacházet a možná jí i předcházet.
Naším úkolem bude zjistit, kolik pitné vody spotřebuje každý z nás za jeden den (přibližně). Nejlepší bude, když si vyberete nějakou vhodnou nádobu, kterou budete spotřebovávanou pitnou vodu měřit. Takže pokud si například čistíte zuby a vyplachujete si pusu, všechnu spotřebovanou pitnou vodu nechte téct do vaší vhodné nádoby. Když je plná, vylijete ji a udělejte si čárku. A zase pokračujte. U sprchování je to trochu složitější, ale můžete si dát do vany špunt, nebo stát ve škopku nebo kbelíku na vytírání, aby se dalo změřit, kolik vody jste při sprchování spotřebovali. Při prvním naplnění vašeho škopku nebo kbelíku zjistíte, kolikrát jste vodu museli nabrat svou měřící nádobou. Na středeční online hodině (až 17. 6.) si společně řekneme, kolik jste naměřili pitné vody a jak by šla tato spotřeba omezit. Šlo by například k něčemu doma využívat vodu nepitnou, kterou už jsme jednou na něco použili? Dělá to tak už někdo z vás?
Ve třídě jsme v uplynulém týdnu nahrávali, jak čteme. Trénovali jsme násobilku při různých hrách, rozebírali jsme, jak kdo počítá vyšší násobky - čím si pomáhá, jakou má na to techniku (aby nemusel přičítat třeba 7+7+7+7+7+7+7+7 - protože to strašně zdržuje a není to proto žádoucí způsob, jak na to). Počítali jsme do 100 a psali do písanky. Také jsme si sdíleli, jak kdo pracoval s koloběžkami a trojkolkami v matematice - máte to pro kontrolu na etřídě. Zopakovali jsme si domácí a hospodářská zvířata, jejich rodiny a užitek, který z těchto zvířat máme. Měřili jsme obvod lavice a zkoušeli jsme, jestli umíme ze sirek kolem lavice zjistit, kolik se na lavici vejde čtverečků, které mají délku strany 1 sirka. Uměli byste to také?
ČJ
s. 84
písanka s. 44, 45
čtení s porozuměním - Slůně zlobivé jak žížala (z cyklu Lámadla hlavy)
MA
s. 44 digičíslice (hra) - vysvětleno dole na stránce
s. 28 celá a s. 29/1,2,3,4
PL sčítací tabulky (vysvětleno ve videopozdravu) udělejte hned v pondělí!
V úterý si na online hodině ukážete, čím jsou sčítací tabulky tak zajímavé. Dále procvičíme násobilku (sdílení, jak kdo šikovně počítá) + sítě krychle, pokojíku, jeviště - hrou SOVA, na konci testík násobení.
PRV
online - opakování hra Riskuj
voda - měření spotřeby pitné vody za den. Jde na něco využívat nepitná voda? Jak by to šlo udělat? Úkol trvá do dalšího týdne do středy 17.6. - v online hodině si spotřebu vody shrneme a vyvodíme z toho pro sebe nějaké změny …
______________________________________
nepovinné úkoly:
Otík+PL
ČJ opakování PL
matika další součtové tabulky - našel jsi na tabulkách něco zajímavého? (Víš, jak kouzlo funguje?)
PL matematika
čas
čtvercová síť - obrázek
_________________________________________________
cíle:
vím, proč musím šetřit vodou
věděl jsem většinu odpovědí v Riskuj
opakování v češtině pro mě bylo velmi lehké - lehké - akorát - těžší
zvládl(a) jsem test násobilky
_________________________________________________
do 14. 6. odevzdáváme:
učebnice čj
matematika učebnice a součtové tabulky (co jsem objevil/a)
sebehodnocení
změřenou spotřebu vody (do 1