zadání práce od 20. - 24. 4. 2020
Čj | Tento týden budeme procvičovat pravopis. Jedná se o shodu přísudku s podmětem a o shodu přísudku s několikanásobným podmětem. Učivo jste již probírali v 5.ročníku a v 6.ročníku jsme opakovali. Kdo si potřebuje učivo zopakovat, posílám odkaz, kde je shoda přísudku s podmětem vysvětlená. V učebnici ČJ je učivo na str.115-116. Shoda přísudku s několikanásobným podmětem je na str.117 a 118. v pracovním sešitě str.37cv.8. Prosím tento týden mi doplněná cvičení neposílejte a procvičujte individuálně. Podrobnosti v mailu. https://edu.ceskatelevize.cz/shoda-prisudku-s-podmetem-5e442279e173fa6cb524ac41 |
M | V tomto týdnu se vrátíme k rýsování a naučíme se konstrukci těžnic v trojúhelníku a budeme vyznačovat těžiště. Budete pracovat s učebnicí geometrie na straně 101 je kapitola 4. Těžnice a těžiště trojúhelníku. Tuto kapitolu si projděte a na tomto odkazu jsem vám připravila video, kde můžete konstrukci těžnic vidět. https://drive.google.com/drive/folders/1UJQmltPXabctliGD4bVdSAxzGXezelRu Vaším úkolem na závěr je vypracovat v pracovním sešitě na str. 35/ 1, 2, 3 a ve Sbírce úloh z matematiky na straně 78-9/ 1, 2,3 a opět mi vypracování poslat. |
Aj | Gayane Šaginjanová Práce je průběžně zadávána na classroom.google.com .Pokud nemáte heslo, kontaktujte g.saginjanova@zspetriny.cz. Michaela Křiváčková Práce zadávána na classroom.google.com, tamtéž uveden odkaz na online setkání. Nemáte-li heslo pro Google Classroom, pište na m.krivackova@zspetriny.cz Eva Pilařová Práce je průběžně zadávána na classroom.google.com . Heslo a informace e.pilarova@zspetriny.cz |
D | Prosím ty, kteří mně neposlali projekt z řecké kultury, sportu nebo stavitelství, aby tak co nejrychleji udělali na j.bencova@zspetriny.cz Téma: Řím- přírodní podmínky, zemědělství, řemeslo a obchod přečíst na s. 100 a písemně odpovědět do sešitu na 4 otázky pod textem. |
Př | Učebnice str. 80-82 - prostudovat str. 81 vypracovat do sešitu "Otázky a úkoly" str. 82 vypracovat zajímavost - "Vysvětlete, proč se vyskytují pohromadě: mšice, mravenci a slunéčka?". V classroomu bude zveřejněno video, které se bude týkat navazující látky - proměna dokonalá a proměna nedokonalá. |
Z | 1) Přečíst kapitolu „Vlhký zelený ráj“ – učebnice str. 64-65 2) Odpovědět na následující otázky do sešitu: a) Kolem které rovnoběžky se rozléhají deštné pralesy? b) Kterými světadíly a státy tato rovnoběžka prochází? (použij atlas či internet) c) Popiš průběh teplot a srážek během roku (viz klimadiagram). d) Kolik je v deštném tropickém lese ročních období a proč? e) Co jsou to stromová patra? Překresli a popiš obrázek na str. 64 do sešitu. f) Jak jsou opice přizpůsobeny životu v tropickém deštném lese? Jaká další zvířata tam žijí? g) Je půda v tropickém deštné lese hodně úrodná? A proč? h) Tropický deštný les má obrovskou biodiverzitu. Co toto slovo znamená? (použij internet) 3) Prostuduj si stránku http://www.enviweb.cz/58209 a na jejím základě napiš a) příčiny a b) důsledky kácení tropických deštných lesů. (pošli mailem) Můžeme něco udělat my pro záchranu tropického deštného pralesa? |
F |