zadání práce od 16.- 20.3. 2020
Úkoly na týden 16. - 20.3.
Český jazyk – pokud pracuješ v sešitě, zapisuj datum, jak jsme zvyklí
V učebnici ČJ
• str. 57/3 – přepiš psacím písmem do sešitu
• nastuduj na str. 60 žlutý rámeček
• 60/1 – nad obrázky piš přímo do učebnice ukazovací zájmena ten, ta, to
• 61/2 – do učebnice podtrhni červeně podstatná jména rodu ženského, modře rodu mužského
• 61/5 – přepiš do dvou sloupců (jednotné číslo/množné číslo)v sešitě
• 61/6 - přepiš podtržená slova pod sebe do sešitu a urči podle zadání v učebnici
• 63/5 – do učebnice doplň a), b),c)
• V Ptakopyskovi pokračuj čtením na str. 98 -100 a na str. 100 dole napiš větou, čím jsi ty výjimečný/á.
• Pokračuj v četbě svojí knížky.
Matematika
V pracovním sešitě pracuj na 4 úlohách denně.
• vyrob si stovkovou tabulku (můžeš využít čtvercovou síť) – začni jedničkou vlevo nahoře, 11 bude pod 1 atd. ….. až 100 vpravo dole
• nalep ji na tvrdý papír, ať něco vydrží, budeme ji používat jako pomůcku
• vybarvi v ní násobky 9 stejnou barvou a násobky 11 jinou barvou
• vyber vždy 3 políčka vedle sebe, sečti jejich čísla a vyděl počtem čtverečků, v nichž čísla byla (tedy třemi) – udělej to 5x – zapiš vzniklé příklady do sešitu a najdi výsledky v tabulce
• Všiml/a sis nějaké zákonitosti?Solopisky
• Vyzkoušej totéž s jiným počtem čtverečků (dělit musíš vždy součet čísel ve čtverečcích jejich počtem)
• Co jsi zjistil/a? Zapisuj do sešitu.
• Na volný list narýsuj přímku, na ní vyznač úsečku dlouhou 20cm, rozděl po centimetrech a popiš čísly – vznikne ti osa (od 0 do 20), uschovej ji, budeš s ní pracovat později
Prvouka – dlouhodobý projekt
V průběhu času, kdy se neuvidíme poproste rodiče, ať vám koupí semínka jedlé rostlinky (řeřicha, fazole, hrášek) a nechte je vyklíčit na vatě nebo i jiným způsobem. Semínka pozorujte a do tabulky na volný list zapisujte , co se každý den od zasetí po sklizeň děje. Nakonec nakreslete vyklíčené semínko (semínka) a snězte je, jsou zdravá.
Pokud se budete chtít výtvarně nebo vědecky vyřádit, můžete klíčení pojednat široce i s vysvětlením, co se odehrává a jak se to děje (podmínky růstu…..recepty…. obrázky...cokoliv).
Dáme to pak společně dohromady a využijeme i mezipředmětově.
Metro
Do plánku metra zapište nebo zakreslete -pečlivě – 5-10 nejvýznamnějších pražských památek k těm stanicím metra, odkud jsou nejlépe dostupné.
Výsledky své práce prosím shromažďujte v nějaké složce, ať je možné vše podle potřeby dohledat a hodnotit.